ТЪРСИ
Гледане на Кафе

Физкултура в умерени количества

  Значението на редовните физически упражнения е безспорно, но колко трябва да е тяхната продължителност? Как да се намери границата между ползата и вредата?
  За да се поддържа здравословно тегло, австралийските диетолози препоръчват поне 30 минути физически упражнения на ден под формата на бързо ходене, тенис или плуване. Ако искате да отслабнете, не е достатъчно.
  Американският колеж по спортна медицина смята, че възрастните трябва да се занимават най-малко 150 минути на седмица, което е 20-60 минути три дни в седмицата джогинг, аеробика, футбол и нетбол.
  За сърдечно-респираторнато, мускулно-скелетното и невромоторното здраве на възрастен човек са необходими упражнения за разтягане поне два пъти в седмицата, като всеки път процесът трябва да трае 10-30 секунди на границата на лек дискомфорт. Два или три пъти в седмицата трябва да тренирате всяка мускулна група. За да не се вреди на сърдечно-съдовата система, е необходимо постепенно да се увеличи времето, честотата и интензивността на тренировката.
  Последната забележка е много объркваща за Питър Милбърн от Университета Грифит (Австралия). Изразът «no pain, no gain», въведен от Джейн Фонда в началото 1980-те, беше пик на популярността на телевизионната аеробика. Актрисата, превърнала се във фитнес гуру, убеждаваше зрителите да тренират до тогава, докато не ги заболи, след което да добавят още малко – иначе нищо няма да се получи.

Гледане на Кафе
снимка: Jorge Arango

  Г-н Милбърн отбелязва, че за ефективността на тренировките често съдят по болката в мускулите на следващия ден. Този синдром, на забавена мускулна болка, обикновено е резултат на нова програма или от увеличаване продължителността и интензивността на тренировката. Това е нормална реакция на тялото към едно необичайно усилие. То е част от адаптацията на организма към новите условия, което впоследствие води до повишаване на силата и издръжливостта, когато мускулите се възстановяват и растат.
  В същото време, болката е защитен механизъм на организма, който иска от нас да  намалим интензивността или да защитим травмираната част на тялото. Пренебрегването на тези съвети може да доведе до увреждане на тъкани, влошаване на наранявания, увеличаване на времето за зарастване на рани. В края на краищата - просто ще намразите спорта.
  Болката по време на занимания е и показател за здравословни проблеми, напомня г-н Милбърн. Това е сигнал за спиране на тренировките и причина за посещение на лекар. Болка в гърдите може да говори за проблеми със сърцето. Бронхоспазъм(внезапно свиване на бронхиалните мускули) – намек за проблеми с дихателната система. Болки в ставите? Проверете за остеоартрит, увреждане на менискуса, увреждане на ставните връзки, микротравма на сухожилията.
  Ако след интензивна тренировка или състезание почувствате болка в мускулите, направете лека аеробна тренировка за да поддържате притока на кръв по време на последващото охлаждане на мускулите. Г-н Милбърн припомня полезността на масажа и ледените бани. Нестероидните противовъзпалителни средства (аспирин, ибупрофен) временно облекчават болката, въпреки че не ускоряват оздравяването.
  Ако усетите болка по време на тренировка, спрете и се вслушайте в себе си. Ако се е случило нещо сериозно, излекували сте се и се връщате към тренировки, но болката остава, изхвърлете това упражнение завинаги. По време на занятие не трябва да има никакви болки!
По материали на The Conversation.

Гледане на Кафе
Дата: 5 - ти март 2013г.

Виж източниците за тази статия
Търсене: Физкултура в умерени количества
Физкултура в умерени количества
Как да се намери границата между ползата и вредата.
Учени откриха неизвестно на науката неорганично съединение
Някои се отнасят към квантово-химическите изчисления скептично, смятайки, че те са подходящи само за атома на водорода, но това не е така.
Как от ориз се получава човешка кръв
Учените са открили начин за изработването на човешки албумин от оризови зърна.
Chevrolet ще пусне микро-електромобил
За разлика от все по-популярните хибридни автомобили, Chevrolet Spark EV ще бъде 100 % електрически. Горивният модел, който ще послужи за основа на това, е почти непроменен - с изключение, разбира се, на двигателя.
Човешкият нос – източник на електричество
Технологията, предложена от американски изследователи, се основава на пиезоелектричният ефект в човешкия нос, възникващ под влияние на дишането.
Модерният град - система от подземни контейнери за смет
Огромното количество отпадъци, съхраняването и редовното им извозване, са постоянен проблем на всички мегаполиси.
За да не се отровят със злато, бактериите го превръщат в нано кюлчета
Преди около десет години, учените открили, че някои бактерии могат да живеят буквално върху злато, макар че това не е безопасно - златото може да отравя клетката.
Цветният прашец контролира климата
Веществата от повърхността на поленовите зърна се измиват от водата и се качват в облаците, като повишават точката на замръзване на водата. Облаци с по-голямо съдържание на ледени кристали пропускат по-малко слънчева светлина, а следователно ...
Препрограмираните стволови клетки провокират имунен отговор
Резултатите от изследванията на молекулярни биолози от Калифорнийския университет в Сан Диего (САЩ), поставиха под съмнение перспективите за използване на индуцирани плурипотентни стволови клетки в медицината.
Науката ще преразгледа представата си за човешкия геном
Колосалното по мащаб сравнително изучаване на генома на 29 вида бозайници може да доведе до преразглеждане на принципите на функциониране и организация на човешкия геном.
 
новости, забавни и любопитни факти за игри, приложения, джаджи, интернет, бизнес, култура, наука, техника и други