ТЪРСИ
Гледане на Кафе

Учат изкуствен интелект да играе ръчно на компютърни игри


 

Гледане на Кафе
Компютърът усвоява правилата на стратегическите игри почти толкова добре, колкото и хората. (Screenshot от играта Civilization V)

…Това не само подобрява ефективността на игровия процес, но позволява на машината да учи нови думи от ръководството.
  Компютрите с лекота превръщат думите във формат с цифрови данни: текстовите редактори помагат да се подреди всеки набор от предложения, а уеб- търсачките откриват думите в сайтовете. Да разбере същото смислово значение, по конкретен набор от букви, за машината е далеч по – сложно. Въпреки това, както са показали изследователите от Масачузетския технологичен институт (MIT), това е възможно.
  За тест на Изкуственият интелект може да служи изпълнението на непозната задача, имаща текстови инструкции. По начало, значението на думите за компютъра е неизвестно. Regina Barzilay и колегите и са предложили просто решение на идеята – обикновена компютърна стратегия с вградено ръководство за играча. Предимството на подобна стратегия е липсата на предопределен изход или предварително известни ходове на противника, а само пояснения с начина на игра, формулирани в проста и логична форма.
  Като „модел” специалистите са използвали играта Civilization, а подложеният на тест компютър е можел да изпълнява само прости команди, като преместване на курсора, ляв или десен клик на мишката. Първоначално, тестваният компютър, произволно/на случаен принцип/ е извършвал различни игрови действия, сравнявайки думите които се появявали на екрана в хода на играта, с тези от ръководството.
  Постепенно фалшивите опции се премахвали и поведението на системата ставало все по – смислено. В резултат, машината била в състояние да извършва 80% от всички действия, които би извършил жив потребител след прочитане на инструкциите. Компютърът, имащ достъп до правилата на играта, печелил 72% по – често от своя събрат, лишен от тази възможност, а като цяло победите нараснали от 46% до 79%. 
  Както посочват авторите на идеята, представена в края на юни по време на конференцията на Асоциацията по компютърна лингвистика (ACL), този подход може да опрости задачата на разработчиците на компютърни игри и едновременно да направи поведението на изкуствените опоненти на човека по – реалистични. Основната цел, която все пак е била да се тества способността на компютъра да разпознава значението на думите, е успешно доказана.
 

Гледане на Кафе
Дата: 13 - ти юли 2011г.

Виж източниците за тази статия
Търсене: Учат изкуствен интелект да играе ръчно на компютърни игри
Учат изкуствен интелект да играе ръчно на компютърни игри
По начало, значението на думите за компютъра е неизвестно. Regina Barzilay и колегите и са предложили просто решение на идеята – обикновена компютърна стратегия с вградено ръководство за играча.
Проектът Human Brain – изкуствен интелект за милиард евро
Европейската комисия избра проекта за симулация на човешки мозък от суперкомпютър, като един от най-приоритетните за науката.
Японската виртуална поп-дива Мику Хацуне излиза пред света
Miku Hatsune има милиони фенове и пакет от най-големите хитове, не е замесена в скандали и употреба на наркотици, не се нуждае от шест цифрени договори, винаги пристига навреме, никога не изпада в истерия и е в състояние да играе в ...
Обявени са наградите BAFTA Video Game Awards 2013
Най-най за журито на Британската академия за кино и телевизия (BAFTA) е приключенската игра Journey.
Тим Шафер представи играта Happy Action Theatre
Студиото Double Fine представи новият си проект Happy Action Theatre - набор от аркадни мини-игри за Kinect манипулатор.
Инженери ще издигат във въздуха изкуствен облак
Концепцията са я разработили учени от университета в Катар
Microsoft представи един невероятен проект за видео-игри.
Демонстрираната технология IllumiRoom позволява видео-играта да бъде изнесена извън пределите на екрана.
От електронен - към изкуствен мозък
Изкуственият аналог на малкия мозък в експерименти върху животни се оказал напълно функционален: електронната протеза превеждала сензорните данни в двигателни реакции и осигурявала изработването на условен рефлекс.
Китайците са купили Cryptic Studio
Калифорнийското Cryptic Studio, специализирано в разработките на ММО-игри, вече е част от китайската компания Beijing Perfect World.
Играчката Dough Globe
Образователните игри стават все по-умни, практични и... все по-малко детски.
 
новости, забавни и любопитни факти за игри, приложения, джаджи, интернет, бизнес, култура, наука, техника и други