ТЪРСИ
Гледане на Кафе

Интервю с Ларс Хинрикс - основателят на XING


  Появилата се през 2003 г. първа европейска бизнес мрежа XING, успя да купи турската мрежа Cember и две испански „Neurona“ и „eConozco“. Като основен фактор за успеха на този проект, експертите определят неговата многоезичност: в момента XING поддържа 16 езика/конкурентът му LinkedIn, само 9/. Друг фактор за успеха, смятат експертите, е поддръжката на офлайн срещи по целия свят, които за членовете на професионалната социална мрежа са т.н. „посланици“. Как XING можа да постигне такъв успех на световната сцена? Какво стои зад стратегическите решения на компанията?
  За всичко това, Даря Батухина говори с основателят на XING - Ларс Хинрикс.

Гледане на Кафе
Ларс Хинрикс - основателят на XING.

Въпрос: Ларс, Вие като човек, дълго стоящ начело на първата професионална мрежа в Европа - XING, кажете ми, в какво се състои уникалността на нейната стратегия за насърчаване на световния пазар ... Какви цели си поставихте при стартирането на този проект?
Отговор:
Когато създавахме XING като професионална социална мрежа, основната ни задача беше да помогнем на хората в Германия да осъществят бизнес връзки в световен мащаб. Ето защо, по мое мнение, на базата на текущите реалности, проектът изпълни тази задача. Мрежата наистина помогна на развитието на немския бизнес, в частност и на икономиката като цяло: например, напълно изчезнаха като вид студените телефонни разговори. Немският интернет потребител вече знае, къде и как да осъществи контакт с хора, които не познава лично.
  Нашата стратегия беше да заемем водеща позиция в германоезичния бизнес-сектора в света, основавайки се на професионално познание на немския манталитет, което принципно постигнахме. Ако имате нужда от качествени бизнес контакти в германоезичния свят - елате в XING! Според статистиката, днес за едно денонощие, сайта се посещава от 7 милиона представители на бизнеса по целия свят. Това не са само германци (4,7 милиона), но и потребители от Азия, Европа, Америка (6,1 милиона).
  За съжаление, днешната стратегия на компанията не мога да коментирам, тъй като напуснах преди две години.
Въпрос: Какво ще кажете за активната аудитория? Според източници на новините, е по-малко от един процент ...
Отговор:
Не, това е напълно погрешна преценка. Почти 40% от аудиторията на социалната мрежа е активна и посещава сайта всеки ден, и именно тези 40%  имат платени акаунти в нея. Общо взето, това са така наречените офис работници, белите якички.
  Считано за днес, това което чувам от бивши колеги, този показател расте в резултат на младата публика, в търсене на бизнес контакти в световен мащаб. Те проявяват голям интерес към създаване на собствен бизнес, затова професионалната мрежа, която им позволява лесно и в конкретна форма да установят необходимите контакти на родния си език, е много популярна. Plus XING следи за запазване поверителността на информацията на потребителите, а не я разпространява за търсачките, което за германците също е много важно.
Въпрос: Какъв е средният брой на контактите на потребителите на XING?
Отговор:
Около 140 контакти. И това отново е свързано със спецификата на професионалните мрежи за германците, които търсят там само решение за бизнес, а не начин за разпространение на рекламна и друга информация, което можем да наблюдаваме днес в LinkedIn, например.
Въпрос: А кои функции са най – популярни сред ползвателите на мрежата?
Отговор:
Функциите "Кой разглежда моя профил", "Get препоръка", "Изпратете съобщение до човек, който не познавате ..." Но мога да кажа, че всички функции се копират една от друга в професионалните мрежи и в много отношения са сходни. Така че, най-важното тук – е навреме да чуете потребителя ... Друг важен момент е свързан с мобилната версия на социалната мрежа, която XING създаде първа в света, за удобство на потребителя. Сега е много популярна.
Въпрос: Каква беше динамиката на растеж в началото и как тя се променя с течение на времето?
Отговор: О, разбира се, когато започнахме, тенденцията на нарастване на  аудиторията беше над 100% годишно. Но постепенно, скоростта намалява. Преди три години, когато още бях на кормилото на компанията, тя беше 75%.
Въпрос: Има ли някакви показатели за цикличност на поведението на потребителите в мрежата? Или по-скоро, има ли пожизнени потребители на социалните медии или не, според Вас?
Отговор:
Мога да кажа, че има цикличност в поведението на потребителите на социални мрежи, независимо от това дали са професионални или не. И тя се изразява в следното: нарастването на активността на потребителя зависи от броя на контактите/връзките, които има този потребител в мрежата. Това нарастване не е спонтанно, а бавно. При това, ние наблюдавахме интересни възходи и спадове в активността на потребителите на XING, свързани с основните етапи от техния живот: завършване на университета, първа работа, промяна на работни места и така нататък. Но мисля, че това е характерно само за професионалните мрежи.
Въпрос: Как виждате тенденциите на пазара на професионални социални мрежи? Какви са начините за монетизация, мислите ли, ще бъдат актуални в бъдеще?
Отговор:
Прости. Колкото по-прост е моделът на монетизация в проекта, толкова по-успешен е бизнеса. XING първоначално беше замислен като мрежа за бизнес контакти с Fremium абонамент. Монетизацията беше за сметка на предоставяне на връзки от вторична степен, ставащи достъпни след account upgrade. Основната печалба беше точно от Fermium абонамент, плюс B2B промоции и реклама в малки количества.
  Мисля, че малко ще се промени нещо в бъдеще за професионалните мрежи. В крайна сметка, за какво плащат хората? За качеството на комуникацията ...
Въпрос: Комуникациите с интересни хора винаги ще са необходими както на бизнес аудиторията, така и на тези, които искат да разширят хоризонтите си в общуването.
Отговор:
Важен елемент е социализацията, т.е. вирусния ефект - от уста на уста. Сега, без този елемент е трудно да се постигне голяма аудитория в интернет. Клиентите трябва да стават последователи и основни разпространители на информация за вашата онлайн услуга.
Въпрос: Какви проблеми биха могли да възникнат в бъдеще при професионалните социални мрежи?
Отговор:
Спад в активността на аудиторията, тъй като с натрупването на опит, хората формират затворен социален кръг и необходимостта да използват професионални социални мрежи отпада. Въпреки, че по отношение на германците мога да кажа, че техният консерватизъм може да е от полза - ресурсите, които те са започнали да се използва в младежките си години, ще бъдат поискани от тях и след това. По мое мнение, някакви съществени проблеми в професионалните социални мрежи в бъдеще няма да се появят, тъй като необходимост от качествени бизнес отношения винаги ще има. На мястото на по-старото поколение идва ново. Дори ако това поколение ползва Facebook, за бизнес запознанства, то ще продължи да използва XING. Като има хора, с които да се забавляваме и почиваме, така има и контакти за бизнес кариера. Така че, няколко основни играчи на пазара ще бъдат в състояние да се изкачват..
Въпрос: Ларс, ако утре някой Ви направи предложение за създаване на професионална социална мрежа, ще го разгледате ли?
Отговор:
Може би, но най-вероятно ще дам няколко съвета. За мен това е вече минал етап. Това е третата ми компания. Напуснах XING през 2009 г., предварително отделяйки я от IPO през 2006 г., където тя получи оценка от 157 млн. евро. Сега напълно съм се отстранил от този вид бизнес и съм насочен към различни хоризонти.
Въпрос: Какво е на хоризонта?
Отговор:
Бих искал да се промени подхода към инвестирането на стартиращите фирми в Европа и в частност за Германия. Така, че аз направих фирма за рисков капитал, специализираща се в стартиращи фирми, търсещи първоначални инвестиции за развитие. Германската икономика, както и целия Европейски съюз, трябва да преразгледат своите възгледи по отношение на този бизнес. Старите закони и подзаконови актове не са подходящи: например, Кодекса на труда. Когато служителят, работещ в стартираща фирма е защитен така, както ако той беше служител на корпорация и ако искате (когато екипът, проекта, например, не се сплави), е трудно да отхвърлите този човек.
Въпрос: Каква беше Вашата основна мотивация да създадете фирма за рисков капитал?
Отговор:
Аз, като предприемач, винаги търся възможност за самостоятелно развитие и реализация на своя потенциал в различни проекти. Забелязах, че много разработчици на софтуер, млади учени и други експерти в Германия, имат класни идеи, но не могат да ги реализират поради липса на познания в бизнеса. А и, защото в Европа не е толкова лесно създаването на компания ...
Въпрос: Това с какво е свързано?
Отговор:
Европейският рисков капитал е насочен към инвестиции с минимален риск. Затова, както бизнес ангелите, така и фондовете за рисков капитал, инвестират само в доказани западни бизнес модели (клонове), без да обръщат внимание на факта, че всичко им е под носа.
Въпрос: Как може да се промени ситуацията?
Отговор:
Необходим е авторитет в пазара и прозрачност. Това, което предлага нашата фирмата за рисков капитал: когато и екипът, и проектът се виждат като на длан. От самото начало на своето развитие.
Въпрос: От личен опит, какво качество на първо място трябва да притежава предприемача?
Отговор:
Страст към това, което правиш. Без значение какъв е пазара: глобален или местен, но трябва да обожаваш работата си. Без тази страст, е трудно да се постигне желания резултат.

Гледане на Кафе
Дата: 13 - ти октомври 2011г.

Виж източниците за тази статия
Търсене: Интервю с Ларс Хинрикс - основателят на XING
Интервю с Ларс Хинрикс - основателят на XING
Появилата се през 2003 г. първа европейска бизнес мрежа XING, успя да купи турската мрежа Cember и две испански Neurona и eConozco. Като основен фактор за успеха на този проект, експертите определят неговата многоезичност: в момента ...
Основателят на PayPal строи либертарианската утопия върху плаващи острови
Идеята е, на тези своеобразни независими територии, да се формират нов тип общества, чиято основа е личната свобода. Общностите ще бъдат свободни от наредби, закони и морални конвенции, включително регламенти за неща като заплати или ...
Кен Ливайн - BioShock може да мине и без филмова адаптация
В интервю мениджърът на студиото Irrational Games Кен Ливайн каза, че има проблеми с освобождаването на филма по мотиви от серията BioShock.
Бил Гейтс създава - супер храна
Основателят на компанията Microsoft Бил Гейтс е решил да осъществи нов проект, който по негово мнение, ще преобърне представата на човечеството за храната.
Десет технологии, които ще променят човешкия живот през 2100 година
Към 2030 г. е възможно човечеството да овладее телепатията. Още сега в мозъка на парализирани вграждат чипове, чрез които те се обучават със силата на мисълта да пишат електронни писма, да играят видеоигри и да сърфират в интернет.
Ще клонираме ли неандерталци
Клонирането на неандерталец е не само възможно, но и изгодно.
Във Facebook се появиха видео разговори
Ползвателите на социалната мрежа Facebook вече ще могат да комуникират в режим на видео телефония.
Bat - летяща компютърна мишка
Комплектът Bat включва платформа и мишка с магнитен пръстен, издържаща теглото на човешка ръка.
Иновативна мембрана предпазва от дискомфорта при използването на Plug-in слушалки
При тези, които често ползват слушалки за слушане на музика, могат да възникнат болезнени усещания, причинени от умората на слуховия орган.
Вече вместо Вас – робот в офиса
На интерактивната изложба SXSW в Остин (Тексас) бяха представени роботи за дистанционна работа в офис.
 
новости, забавни и любопитни факти за игри, приложения, джаджи, интернет, бизнес, култура, наука, техника и други