
В Европа стартира първият влак, използващ слънчева енергия
"Слънчевият тунел" в процес на реконструкция. (снимка: AFP / Belga, Bruno Fahy). |
Покритият участък от пътя в района на белгийския Антверпен бил оборудван със слънчеви панели. Произвежданото от тях електричество е достатъчно за захранването на двигателя на скоростния влак и железопътната инфраструктура.
Тунелът с дължина 3,6 км по линията Париж – Амстердам е бил построен, не за да се „мине” напряко през планината, а с екологична цел. Работата е в това, че тук е разположен горски резерват, а „покривът” над железопътната линия трябва да защитава влаковите композиции от падащите понякога дървета, които е забранено да се секат.
Сега тунелът е още по-екологичен: белгийската компания Enfinity е вградила в него 16 хиляди фотоволтаични панели с обща площ 50 хиляди кв.м. Те произвеждат 3,3 гигавата за час, което е достатъчно на всички влакове в Белгия за един ден в годината.
Фредерик Сакре, представител на компанията Infrabel, управляваща железопътната мрежа на страната, уточнява, че енергията ще се използва не само за движението на локомотива, но и за захранване на вагонните системи за осветление и сигнализация. Гарата в Антверпен, също ще получи своя енергиен дял.
Проектът струва € 15,6 млн. Количеството на емисиите от въглероден диоксид ще бъдат намалени през следващите десет години с 20 или повече тона.
Първият влак отпътува по „Зеленият” път на 6 юни 2011 г. от Антверпен към границата с Холандия.

Дата: 7 - ми юни 2011г. |
Виж източниците за тази статия Търсене: В Европа стартира първият влак, използващ слънчева енергия
Покритият участък от пътя в района на белгийския Антверпен бил оборудван със слънчеви панели. Произвежданото от тях електричество е достатъчно за захранването на двигателя на скоростния влак и железопътната инфраструктура.
В Сингапур е разработена преносима система, състояща се от прибор, към който може да включите различни типове прожектори, мобилни устройства и компактна слънчева батерия.
Дизайнерът PAUL PRIESTMAN от Priestmangoode предполага, че в XXI век, високоскоростните влакове ще се ползват с голям успех.
Слънчевата електроцентрала заема много място, тъй като, колкото по – голяма е площта на батериите или огледалата, толкова повече енергия се събира. Земната площ е малко и, ако станцията се изгражда в населен район, проблемът с размерите ...
В САЩ е разработено евтино и лесно преносимо осветително тяло на слънчева енергия.
Вярвате или не, но екип от британски учени, ще обяви официално разработката на първия изкуствен вулкан в света.
Масата на главния мозък е около 2 % от масата на тялото, а именно той консумира около 20 % от кислорода и 60 % от глюкозата. Обикновено, при условия на достатъчно кислород, глюкозата, се окислява до въглероден двуокис и вода.
Инсталацията, създадена в Швеция, не само превръща вятърната енергия в електричество, но може да се използва като място за съхранение на кинетична енергия.
Според разработчиците,новата технология ще допълни изследванията на традиционните атомно-силови микроскопи. В предложеният от немските учени микроскоп, мястото на иглата и конзолата е заето от облак на ултрастудените атоми на рубидия.
Селището трябва да се появи в близост до японската столица през 2014 година. Електрическата и топлинна енергия е планирано да се получават от слънчеви панели и горивни клетки.